Turizm Taşımacıları Derneği

TTDER yönetimi Turizm Bakanı ile sektörü konuştu

Sektörün köklü kuruluşu Turizm Taşımacıları Derneği (TTDER) sorunların çözümü için çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.  Turizmcinin genelde ve yerelde yaşadığı sıkıntılara acil çözümler arayan yönetim, bu çerçevede yaptığı bakanlık görüşmelerine devam ediyor.  TTDER Başkanı Sümer Yığcı, Genel Sekreter Mehmet Öksüz, Yönetim Kurulu Üyesi Murat Yığcı, TOF Başkanı Mustafa Yıldırım ve Başkan Yardımcısı Tahsin Yücefer’den oluşan  heyet, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’a ziyarette bulundu. Turizmi ve turizmcinin sıkıntılarını yakından bilen Ersoy ile sorunlar ve çözüm önerileri istişare edildi. İşte yönetimin hazırlayıp bakan Ersoy’a sunduğu sorunlar ve çözüm önerileri:

1) KORSAN TAŞIMANIN ÖNLENMESİ

Sektörün en önemli sorunu. Denetimlerin ve yaptırımların yetersiz kalması, korsan taşımayı artırmaktadır.

Gerçekleştirilen iş, hangi D2 belgesi üzerinden kayıtlara giriyorsa, faturayı, kayıtlı D2 belgesi sahibi firmanın kesmesi sağlanabilirse, bu sorun bir nebze önlenebilir. Zaten kanun da bunu zorunlu kılıyor ama uygulamada farklılıklar oluşmuş durumda. Uygulama doğru bir platforma oturtulabilirse, “DEVLETİN VERGİ GELİRİNİN DE ARTACAĞINI” düşünüyoruz.

2) 8+1 KOLTUKLU ARAÇLAR

Talebimiz, motor kapasite şartı aranmaksızın bu araçların D2 belgesine kayıt olmasının sağlanması.

Değişen turist profili nedeniyle, aile tipi gezilerde en çok talep edilen araçlar bu tip araçlar. Mevcut yaklaşık 14 bin araç ve yeni sisteme girecek araçların var olduğu dikkate alınarak, yeni bir yasal düzenleme üzerinde çalışılmasının gerekli olduğunu düşünüyoruz.

Uygulama doğru bir platforma oturtulabilirse, “DEVLETİN VERGİ GELİRİNİN DE ARTACAĞINI” düşünüyoruz.

3) YEREL YÖNETİMLERİN, MEVCUT YASALARDA YER ALAN BELGELER DIŞINDA BELGE İSTEMESİ Örneğin, Belediyeler, SRC Belgesi olan kaptan şoförlerden, ayrıca bir belge daha isteyerek gereksiz masraf yaratıyor, ve zaman kaybına neden oluyor.

4) SERVİS ARAÇLARINA TURİZM TAŞIMA BELGESİ VERİLMESİ

Belediyeler tarafından verilen bu tip belgeler haksız rekabet yaratıyor.

5) ŞOFÖRLERE GÜNLÜK GİRİŞ YAPILMASI AYRICALIĞININ SAĞLANMASI

Bir gün önceden yapılan SGK girişleri, günlük şoför değişimlerinde sorun yaratabiliyor. Cezai durumların oluşmasının engellenmesi için bir düzenleme yapılmasını öneriyoruz.

6) TAŞIMACILARIN İHRACATI TEŞVİK KAPSAMI BENZERİ BİR UYGULAMAYLA DESTEKLENMESİ Aynen TIR taşımasında olduğu gibi “uygun fiyatli mazot” alımı gibi bir uygulama yapılabilir mi?

7) 26 ARALIK’TAKİ KURULTAY

Odalar ve Borsalar Birliği’nde yapacağımız kurultaya bir temsilci göndermenizi rica edeceğiz.

Asıl sorun sektörün, 3 farklı Bakanlığa bağlı olması; ayrıca her bir şehir belediyesiyle mücadele etmeye çalışması.

1) Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 2) İçişleri Bakanlığı ve 3) Kültür ve Turizm Bakanlığı (hatta Çevre ve Şehircilik Bakanlığı) ile iletişim kurularak, kurulan ilişkileri güçlendirerek, ortak bir ULAŞTIRMA KOORDİNASYON BÖLÜMÜ kurulması için çalışılmaların yapılması, öncelikli önerimiz.