Turizm Taşımacıları Derneği

TTDER, kritik sorunların çözümü için atılacak adımları belirledi

Turizm taşımanın, özellikle de yerelde sorunları katlanarak büyüyor. TTDER bu kritik dönemde, acil sorunların belirlendiği ve çözüme giden yolun masaya yatırıldığı bir toplantı düzenledi. Parklanmadan, 8+1’ler kadar pekçok konu ele alındı.

SEKTÖRÜN köklü ve öncü kuruluşu Turizm Taşımacıları Derneği (TTDER), 2025’i aktif girişimlerin yılı ilan etti. Dernek, yeni yıla kısa süre kala, acil sorunların belirlenmesi ve atılacak adımlara dair yol haritasının çizilmesi amacıyla geniş katılımlı bir yönetim toplantısı gerçekleştirdi. Yöneticilerin tam kadro hazır bulunduğu toplantıda, özelikle turizm taşımacılarının yerelde yaşadığı sıkıntılar masaya yatırıldı. Sorunların çözümü için çalışmalarını aralıksız sürdüren dernek yönetimi, Laleli giriş çıkış süresi, korsan taşıma, 8+1 koltuk düzeni sorunu, UKOME kararlarındaki tutarsızlıklar gibi birçok konu masaya yatırıldı. İşte dernek yönetiminin ele aldığı sorunlar ve çözüm önerileri:


1) LALELİ GİRİŞ-ÇIKIŞ SÜRESİ
Laleli’ye giriş çıkışlarda D2 belgeli araçlar için belirlenmiş olan 45 dk’lık süre çok yetersiz. Daha önce 30 dk olan ve 45 dk’ya çıkarılan sürenin, 60 dk’ya çıkarılması için gerekli çalışmalar yapılacak.


2) KORSAN TAŞIMA
Sektörün belini büken en önemli sorunu olan korsan taşıma… Denetimlerle ilgili yerel yönetimlerden yardım istenecek, denetimlerin artırılması talep edilecek. Ayrıca, gerçekleştirilen iş, hangi D2 belgesi üzerinden kayıtlara giriyorsa, faturayı, kayıtlı D2 belgesi sahibi firmanın kesmesi sağlanacak. Zaten kanun da bunu zorunlu kılıyor ama uygulamada farklılıklar var. A firma belgeyi kiralıyor, B firma kiraladığı belgeyle iş yapıyor ve faturayı kesiyor. Bu uygulamanın doğru bir platforma oturtulmasının Devletin vergi gelirini artıracağı vurgulanacak.


3) ARAÇLARDAKİ 8+1 KOLTUK DÜZENİ SORUNSAL
I
Mevcut yaklaşık 14 bin araç ve yeni sisteme girecek araçların var olduğu dikkate alınarak, belki yeni bir yasal düzenleme üzerinde çalışılmalı. Bu uygulamanın doğru bir platforma oturtulmasının Devletin vergi gelirini artıracağı vurgulanacak.


4) UKAME KARARLARINDAKİ TUTARSIZLIKLAR


5) DAHA TANINIR OLMAK İÇİN GEREKLİ ADIMLARIN ATILMASI

Sektörün ve Derneğin daha tanınır olması için gerekli adımların atılması gerektiğine karar verildi.


6) ŞOFÖRLERE GÜNLÜK GİRİŞ YAPILMASI AYRICALIĞI SAĞLANMASI
Bir gün önceden yapılan SGK girişlerinin, günlük şoför değişimlerinde sorun yaratmaması ve ceza oluşmasının engellenmesi için, yetkili mercilere durumun açıklanması gerektiği konuşuldu.


7) ÜYE SAYISI ARTIRILMALI MI SORUSU TARTIŞILDI…


Toplantı da ayrıca Yerel yönetimlerin, mevcut yasalarda yer alan belgeler dışında belge istemesi konusu da ele alında. Sektörün bu ve benzer sorunları yaşamasındaki temel nedenlerin, aslında 3 farklı Bakanlığa bağlı olunmasından kaynaklandığı konuşuldu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve Kültür ve Turizm Bakanlığı ile iletişim kurularak, kurulan ilişkileri güçlendirerek, ortak bir Koordinasyon Bölümü kurulması için çalışılması gerektiği vurgulandı.