Hilton’un 2025 Küresel Seyahat Eğilimleri raporuna göre Türk gezginlerin %58’i önümüzdeki yıl yurtiçinde ve yalnızca tatil amacıyla seyahat etmeyi planlıyor.
Seyahat motivasyonları açısından bakıldığında, Türk tatilcilerin %61’i dinlenmek ve yeniden enerji toplamak için seyahat etmeyi planlarken, %42’si arkadaşları ve aileleriyle kaliteli zaman geçirmeyi amaçlıyor
Çocuklu Türk gezginler için aile seyahatleri kilit önem taşıyor. Her dört kişiden üçü (%74) seyahat programlarını genellikle çocuklarının en çok keyif aldığı şeylere göre planlıyor.
Hilton bugün, dünyanın dört bir yanındaki gezginlerin önümüzdeki yıl nasıl tatil yapmayı planladıklarına dair kapsamlı bir bakış sunan 2025 Küresel Seyahat Eğilimleri raporunun en son bulgularını yayınladı. Ipsos tarafından yürütülen ve 13 ülkede 13.000’den fazla yetişkinin yanıt verdiği anket, seyahat motivasyonları, bütçe öncelikleri ve tercihlerindeki önemli eğilimleri ortaya koyuyor. Türkiye, yurt içi seyahatlere yönelik belirgin bir eğilim ve aile ihtiyaçlarını karşılayan deneyimlere yönelik belirgin bir tercihle öne çıkıyor.
Temel Seyahat Motivasyonları
Gezginler dinlenme ve yeniden enerjilerini toplama arzusuyla hareket etmeye devam ediyor. Bu arzunun, küresel katılımcıların neredeyse yarısının (%49) tatil seyahatlerinin temel nedeni olduğu belirtiliyor. Bunu arkadaşlarla ve aileyle kaliteli zaman geçirme ihtiyacı (%46) ve benzersiz deneyimler arayışı (%28) takip ediyor. Türk gezginlerin motivasyonları, tespit edilen küresel seyahat eğilimleriyle de uyum gösteriyor. Türk seyahatseverlerin %61’i boş zaman seyahatlerinin ana nedeni olarak dinlenme ve yeniden şarj olmayı planlarken, %42’si seyahatleri sırasında arkadaşları ve aileleriyle kaliteli zaman geçirmeyi amaçlıyor ve %34’ü benzersiz bir deneyim yaşama arzusuyla motive oluyor.