8 Şubat 2025
Çavuşoğlu

Turizmde kaptan şoför sorunu büyüyor

Sektördeki yetişmiş kaptan sorunu bugün daha fazla gün yüzüne çıktı. Yollarımız artık altyapı olarak çok modern. Yol kusuru nedeniyle yaşanan kazalar çok azaldı. Yollarımız gelişirken, yeni üretilen otobüsler de teknolojik olarak birçok yeni güvenlik donanımlarıyla güçlendirildi.

Ama en önemli noktayı hep gözden kaçırdık, kaçırmaya da devam ediyoruz. Sektörümüz artık iyi kaptan bulmakta zorlanıyor.

Zorlandığı için de mevcut insan kaynağını istihdam etmek zorunda kalıyoruz. Bulabildiğimiz iyi kaptanlar da belediyeler daha iyi ücret verdiği için oraya gidiyor.

Kaptanlara ödenen maaşlar çok düşük. Bunun yanı sıra iş koşulları da çok ağır. 13 milyon TL’ye alınan bir otobüsün direksiyonuna asgari ücret verdiğimiz bir insanı oturtup, onun 40-45 kişiyi güvenli bir şekilde ulaştırmasını istiyoruz.

Kaptanlar, vardıkları noktadan evlerine gitmek için, yemek  yiyebilmek için ceplerinde para bulamıyorlar. Birçok kaptan araç içinde dinlenerek, sefere çıkmak zorunda kalıyor. Yeterli eğitim verilmiyor, sonra da onun kaza yapmamasını bekliyoruz. Ama işte üzücü kazalar yaşanıyor. Çözüm üretilmezse yaşanmaya da devam edecek. Burada bize de görev düşüyor. Bu işi yaparken en iyiyi istihdam edebilmemiz için, kaptan ücretlerinin hak ettiği noktaya getirilmesi için mücadele vermemiz gerekiyor. Bir kaptanın maaşı, bir yemek şirketinin motorlu kuryesinin bile gerisinde kalıyor.

Onlar 15- 16 bin TL maaş alırken, kaptan 15 bin 500 TL asgari ücrete mahkum kalıyor. Bu ücretlerle bu mesleği cazip hale getirmemiz mümkün değil.

Diğer Başlıklar

- Advertisement -spot_img

Haber Başlıkları